2005-12-31

Morgonpromenad

Grannen och jag brukar vara ute och gå tillsammans. Vi har haft ett uppehåll under halva november och december, utan egentlig anledning annat än att det inte blivit av. Nu har vi tagit upp det igen med början igårmorse. Då gick vi efter plogad väg men det blåste så pass att det ändå var rejält jobbigt. Ca en timme höll vi på då. Imorse, eller i förmiddags om jag ska vara ärlig, eftersom jag sov till 10.15... jaja, när jag hade stigit upp och druckit ett glas vatten och en espresso med mjölk - vad blir det förresten, blir det cappucino? Jaja, cappucino eller inte - med kaffe, vatten och en halv banan i magen gav vi oss iväg. Minus 6 grader, massor av vit rimfrost i träden och vindstilla. Det är så vinter ska vara! Vackert så man nästan tappar andan, hög och klar luft som ändå gör det lätt att andas trots att man nästan tappat den... Det är inte bara på sommaren man kan njuta av att vara ute! En timmes promenad efter plogad väg - underbart! Sista biten genom skogen, som i vanliga fall känns rätt kort och kanske tar 10 minuter i rask takt, blev über-seg och tog åtminstone 20 minuter istället. Vi var helt färdiga efteråt! Alldeles färska älgspår i snön i skogen, det brukar få oss att se lite nervösa ut i alla fall men nu orkade vi knappt kommentera dem. Jag lyfte ögonen några meter framför mig för att se att de inte stod precis i vår väg, men sedan kämpade vi vidare.

Så underbart det är att ramla ner vid köksbordet efteråt och bli serverad ”frunch”!

Nu kommer jag inte att blogga mer i år – återkommer år 2006 istället :-) !

Gott Nytt År!

Inga kommentarer: