2005-12-27

Aj! :-(

Ryggen håller på att knäcka mig idag! Vaknade med en konstig värk i eller bakom höger skulderblad. Det blev värre och värre under dagen, och efter att ha gått med hunden i skogen och varit till isbanan med dottern för att hon skulle få inviga sina nya skridskor, lade jag mig i badkaret. Hade hoppats att det skulle hjälpa, men aj som f*n vad ont det gjorde av värmen! Efter badet kom tårarna, så ont har jag sällan haft. Spelade ingen roll i vilken ställning, liggande, sittande, stående - alla var lika outhärdliga. Tog ett par panodil och började väl så smått fundera på hur det skulle bli med en natt på akuten. Det släppte! Antar att alla muskler i ryggen krampade av att försöka avbelasta. Nu har jag nyss svalt två panodil till för värken var på väg tillbaka. Jag har alltså bara bedövat smärtan, vet fortfarande inte varifrån den kommer eller vad som orsakat den. Hoppas en natts sömn ska hjälpa!

Inga kommentarer: