2006-02-22

Lugnt

Jag är inte arg på maken längre, det är lugnt. Vi redde ut alltsammans innan vi somnade. Jag är noggrann med det - somna aldrig osams. Det är svårt när man har olympiskt guld i långsurhet... Det krävs mycket självdiciplin och hårt arbete för att lyckas, men jag ger mig inte. Så - det krävdes diskussion och ordvrängning i nån timme men sedan var det... lugnt.

Lugnt är det också, relativt i alla fall, mellan hunden och marsvinen nu. Hunden har förstått att hon får nosa på dem en stund men att hon sedan ska ligga en bit ifrån. Det är mysigt att sitta i soffan och titta och lyssna på dem. Levande djur fyller en stor funktion hos oss!
.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj nu har jag inte läst inlägget innan men skall göra det med spänning, du och maken osams??? Mycket ska man höra innan öronen trillar av... KAN han bli arg???