2006-02-23

ABC-lista

Hittade denna lista hos Myran och tja... jag hade väl inget bättre för mig så jag fyllde också i den. Eller inget bättre förresten - jag borde verkligen, verkligen rätta nationella prov istället men lyckas hitta 1000 och 1 ursäkter att inte göra det. Fortsätt gärna kedjan utan att vara personligt utmanad!

A is for age: 36, mindre än 3 veckor kvar till nästa födelsedag. Hu.
B is for booze of choice: Rödvin
C is for career: Från outbildad dagisfröken till lärare i svenska och engelska på högstadiet. Trivs med hormonstinna tonåringar, de har energi!
D is for your dad's name: Ina-pappan
E is for essential items to bring to a party: När det gäller personalfesterna är extra CD-skivor givet. Roligt sällskap kanske också räknas?
F is for favourite song at the moment: Den högste med Lena Philipsson, den fungerar fint som bakgrund till högljudd egensång i bilen på väg till och från jobbet.
G is for favourite game: Alfapet på nätet fastnade jag för men slutade när det slutade vara gratis.
H is for home town: Född i Sundsvall men uppvuxen på landet utanför en by i Höga Kusten.
I is for instruments you play: Blockflöjt, piano och gitarr spelade jag på låg- och mellanstadiet. Kan väl säga att karriären både började och slutade då och där...
J is for jam or jelly you like: Hallon är godast!
K is for kids: Dottern som fyller 6 år till sommaren.
L is for living arrangements: Litet rött hus på landet med gigantisk ladugård bredvid. I den finns utrymme att ta in hästarna, några hönor, fyra husvagnar och massor, massor av, enligt maken, ”bra-å-ha-saker” som man inte bör göra sig av med...
M is for mother's name: Ina-mamman
N is for name of your crush: Maken!!
O is for overnight hospital stays: 3 nätter på BB i mars 2000, 2 nätter på BB i juli, 4 nätter på HIA (hjärtintensiven) i Uppsala i juli 2000 och slutligen 6 veckor omväxlande på HIA & BB ”hemma” i juli-augusti 2000
P is for phobias: Spindlar och älgar, även om det är under kontroll numera...
Q is for quotes you like: ”Oavsett om du tror att du kommer att lyckas eller inte, kommer du att få rätt!”
R is for relationship that lasted the longest: Maken, det blir 16 år i år!
S is for sartorial style: (klädstil alltså!?) Jeans, linne eller t-shirt och kofta (kylan i skolan har gjort det till ett måste, har investerat i tre tunna yllekoftor i vinter)
T is for time you wake up: Klockradion sätter igång nån gång mellan 06.00 och 07.00, beroende på när jag ska iväg, och jag snoozar ca 20 minuter. På helgerna sover jag till 9.30-10, minst!
U is for underwear: Oftast vitt, slätt och enkelt och absolut inte string. *ryser* BH från Chantelle sitter bäst
V is for vegetables you love: Röd paprika at the moment faktiskt.
W is for weekend plans: Oftast lugn och ro, gärna med besök från goda vänner. Ibland när vi får djurvakt åker vi till vänner istället. Mycket, mycket utetid!
X is for x-rays you've had: Tänder. Hjärta. Lungor. Hjärna.
Y is for yummy food you make: Maken är kock här, men mina woker brukar uppskattas. Jag bakar hellre, allt från bröd och kakor till tårtor - helst som någon annan äter upp...
Z is for zodiac sign: Fisk
Å är för åt dem som du vill skicka listan vidare till: Alla som inte har något bättre för sig..
Ä är för älsklingstrend: Öhh... vet inte riktigt. Vet inte om det är en trend men de höga stövlarna som är moderna nu älskar jag!
Ö är för en önskan just nu: Att vintern ska ligga kvar över sportlovet nästa vecka och att det sedan, över en natt, ska bli riktig vår i luften!!

Inga kommentarer: