2006-01-31

Domen faller på tisdag

På tisdag till veckan har vi fått tid för björnungehästen på djurkliniken. ”Håll igång honom fram till dess!” säger veterinären som undersökte honom i våras. Det tolkar jag som ”...se till att hältan håller i sig fram till dess.... Jag hoppas förstås att vi inte ska behöva bråka om att få honom utdömd, att försäkringsbolaget ska gå med på att betala ut pengarna han är försäkrad för. Men jag kan inte hoppas att vi ska ”få” slakta honom. Det går inte, det är sjukt. Jag vill att han ska vara frisk - men faktum är att han inte är frisk... Jag sörjer redan.

2 kommentarer:

Var dags glimtarn sa...

Åh så jobbigt!!! Men beslutet är ju inte ditt, om det känns bättre...

Anonym sa...

Vad tråkigt med hästen! Förstår att du känner dig kluven :-(

Trevlig ändå att du fick en helg på egen hand hos vänner. Det är alltid skönt att komma bort och hämta nya krafter, även om tankarna oftast går till dom där hemma ;-)

Kram Anna
http://gumsan70.blogg.se