2006-01-26

Friår

Imorse när jag gick från bilen mot skolbyggnaden kändes det som att någon slog mig i skallen, så stark var känslan när tanken slog mig... - friår, jag ska söka FRIÅR! Inte på heltid, så kära goda godhet säg att man kan göra det på halvtid, säg det!

Arbeta halvtid med de underbara tonåringarna som ger så mycket energi, samtidigt som jag har lite inkomst och kan komma igång med något annat som också ger pengar. Mycket lutar det åt att bli konsulent hos viktväktarna nu, men det kan hinna svänga. Något som har med hälsa och välmående att göra, åtminstone.

Imorgon ska jag ringa ett par samtal och försöka ta reda på om det går - så återigen, kära goda godheten, säg att det är så!

3 kommentarer:

Var dags glimtarn sa...

Bra idé! Men jag har inte hört att man kan söka det på halvtid, men det BORDE gå. SÅ många arbetslösa som ändå inte kan jobba heltid pga ensamstående föräldrar, sjukskrivna 50% etc.

GO!!!
Roligt att mitt mantra fått vingar :) Kära goda godhet låt mig få komma ut imorgon med bilen!

Ha en skön helg :)

Thinkerbell sa...

En liten utmaning till madame; http://jagvilllevaladolcevita.blogspot.com/2006/01/ovaneutmaningen.html

Ina sa...

Thinkerbell: Jag såg den och ska svara men just nu sitter jag ju i de norra delarna av vårt land och har dåligt med tid till bloggande. Men jag återkommer :)

Exilmamman: Jag hoppas också att det går, det borde gå. Hann aldrig ringa igår, men ska fixa det så fort jag kan nästa vecka.