2005-11-23

Stafettpinnen tagen

Thinkerbell startade en stafett på sin blogg och jag tar härmed pinnen. Håll till godo:

1. Välj tre ord för att symbolisera dig själv i högstadiet:
blyg, populär, sportig, rädd, gullig, smörig, lillgammal, duktig, tuff, teaterapa, ambitiös, plugghäst, hemmakär, aktiv, störig, högljudd, framåt, realistisk (Om jag får tillägga något själv så måste det bli kär för det var jag hela tiden, men objekten växlade fort! Jag var blyg på insidan, dåligt självförtroende, men på utsidan trodde nog de flesta att jag var rätt säker på mig själv och jag vågade ta för mig även om insidan skakade...)

2. Vilken bok läste du senast? Fem ORD för att beskriva varför jag ska, eller ska avstå att, läsa den.
Kyrkdjävulen av Mikael Niemi. Du SKA läsa den; skräck, äckel (skräckel), kulturkrockar (i samma land), grymhet och helt vriden :)

3. Finns det någon känd person som förändrat dig eller ditt liv på något sätt? Vem och hur har denna någon förändra dig?
*tänker så det knakar* Nej, inte som förändrat mig... Kanske kan man säga att Bob Geldof fick upp mina ögon för den oerhörda orättvisan i världen, när han körde Band Aid 1984. Jag var förmodligen inte så rolig att lyssna på när jag gick igång, allrahelst inte bland mina kompisar som mest var intresserade av var helgens party skulle gå av stapeln... :) Jag tycker fortfarande det är gräsligt hur fördelningen I-/U-länder ser ut, men gör jag något aktivt, förutom att jag köper rättvisemärkta varor när jag kan? Nej...

4. Skriv tre saker som du och din partner tycker olika om (har du ingen aktuell partner kan du väl svara för nåt X)
- Var gränsen för städat/ostädat går
- Vitsen med navkapslar (våra blev stulna och jag tyckte det var helt onödiga pengar att köpa nya...)
- musiksmak, till viss del.
Vi tycker väldigt lika om det mesta!

5. Vad är det sista du skulle berätta för din mamma?
Eftersom hon läser här måste jag säga pass på den... ;-D
Hon vet förmodligen mer än hon skulle vilja, jag har en förmåga att bluddra om det mesta...

6. Vem ringer du först när hela världen står på ända, allt är deppigt och inget funkar?
Svar: Mamma (då utgår jag från att jag pratar med maken "öga mot öga" så att säga...)

7. Vilken är din största personliga sorg?
Vet inte om jag kan kalla det personlig sorg, men jag skulle väldigt gärna ha velat träffa min morfar. Jag skulle också ha velat ha den storebror som dog när han föddes 6 år innan jag kom.

8. Vad frambringar mest ångest:
inte ringt mamma på en vecka (händer inte)
dåligt städat eller ostädat (händer hela tiden)
gått upp i vikt (irriterande, men inte ångest)
larm om farliga livsmedel (oroar men inte ångest)
boendet (nöjd)
räntehöjningar (bundna)
välja fonder/telebolag/elbolag (bryr mig INTE, vägrar!)
för mycket på TV-tittande (surfande snarare...)
tränat för lite (nöjd med min träning)
är utomhus för lite (händer inte)
inte bytt till vinterdäck (maken sköter det med den äran)
annalkande sjukdomssäsong (vi är friska av oss*peppar peppar*)
ätit skräpmat/godis (händer sällan = ingen oro)

Måste alltså skapa en egen - att det analoga TV-nätet slocknar i april och jag helst vill strunta i det... Välj box, välj parabol, teckna avtal - jag vill INTE!! Det ger nästan ångest faktiskt! Dumt...

Finns månne någon som tar stafettpinnen och skickar den vidare?

Inga kommentarer: