2005-11-03

Dresskod okänd

Har shoppat vidare för att hitta kläder till bröllopet idag. Vill! Ha! Bruna! Snygga! Stövlar! Kan lätt tänka mig att betala 1500:- för dem bara jag hittar sådana som jag vill ha. Har sett två par på stan i höst, sittande på andra tjejers/kvinnors fötter. Nästa gång jag ser ska jag fråga var de har köpt dem, för jag hittar inga i de affärer jag sökt igenom. Hittade ett par som var ”sådär” idag. Billiga i och för sig, 580:-, men det är ändå dyrt för stövlar som inte känns rätt.

Har köpt två bruna kjolar till idag (en igår) så jag måste bestämma vilken jag ska ha. Har köpt en kofta att ha över men vet inte om man kan ha det på ett bröllop. Måste det kanske vara kavaj? Kan man ens ha en trikåkjol? Den är snygg, men kanske lite vardaglig? Usch, jag känner mig verkligen som ”kusinen från landet” i sådana här lägen... Samtidigt vill jag S*K*I*T*A i vad andra tänker och tycker, för jag är jag och stolt över det numera. Skit samma om kläderna är för lite uppklädda, jag är nöjd med den som är inne i kläderna och det räcker ju!

1 kommentar:

Var dags glimtarn sa...

Bruna stövlar vill jag oxo ha! Men här är "problemet" omvänt... I Italien finns det ca 15 par jag vill ha och därför har jag inte köpt några, ännu :)
Självklart kan man ha kofta till om resten är lite stiligt! Stövlar på bröllop tycker jag är skitsnyggt och uppklätt, speciellt när de är så där härligt nya :)