2005-11-20

Söndagkväll efter en elektronisk datahelg :)

Vi har kompisar, ett par, som vet allt och lite till om datorer och annan elektronik. När vi ses brukar jag drabbas av ha-begär, det finns så många saker jag vill ha när de visar vad som finns. Men den här gången kände jag verkligen innan de kom att det var lugnt, det var inget åt det hållet jag önskade mig eller behövde. Så är de här en kvart och jag skulle lätt kunna bränna 25000:- på just dylika saker som jag helt plötsligt tror att jag inte bara vill ha utan också behöver... Hur kan det komma sig?

Förvisso slocknar den vanliga TV’n här i april och eftersom vi bor på landet behöver vi själv ordna en digital lösning inom några månader om inte TV’n ska lysa svart. Jag har faktiskt lekt med tanken att låta den göra det bara för att jag inte vill fördjupa mig. Nu hade de med sin boxer-box som de använder i sommarstugan för att se om det fungerar med en sådan här. Det gjorde det. Alltså vill jag ha en! Eller ännu hellre två, förresten...

Jag har en Apple PowerBook, personaldator, som alltså kommunen egentligen äger ännu. Dessa två har också Apple, och de hjälper mig med allt! De uppdaterar, kommer med nya program, hjälper mig med musik till min iTunes, med nya versioner till min iPhoto och de finns alltid där i min iChat som support. Jag har till och med fått ett eget, privat, hemmagjort program att hålla reda på mina elever i skolan. Som tur är förstår jag inte hur mycket jobb det ligger bakom för då skulle jag skämmas rejält - nu skäms jag bara så att jag kan leva med det, det är nedlagt enormt mycket jobb på det!! Och som inte det var nog så fick jag en palm handdator också!! Hur ska jag kunna bjuda tillbaka??? Jag vet ju att ni läser här - tack, tack, tack, tack, tack!!!Jag tror ni förstår hur uppskattat det är, sen kan ni dubbla med 10 och höja upp med några siffror också... Vi är glada att ni är våra vänner!

Gissa förresten var jag fick hjälp att sätta in bilder här?! Ingen 10.000-kronorsfråga direkt... ;-D
Den här bilden visar vår hund springande på åsen i närheten av vårt hem. Det är så brant där, bilden är inte sned! Dottern har fullt upp att inte stå på öronen, och jag med för den delen!

2 kommentarer:

Var dags glimtarn sa...

Men nuär det onsdag!! :) Och jag vill läsa mera blogg!

Ina sa...

:)
Gulliga du - det kommer en ikväll!