2006-12-28

Utmanad!

Efter förra bloggen med en lista på 100 saker känns det bra att utmaningen från Moderna blott består av 5 punkter. Jag ska svara på fem saker som jag vill ska hända under 2007. Så här får det bli:
  1. Saker och ting faller på plats på skolan igen så att jag får komma tillbaka till känslan att verkligen trivas på jobbet med mina elever.

  2. Dottern löser läskoden, om inte till våren så i alla fall till hösten när hon börjar 1:an. Jag önskar så för hennes skull att hon inte ska behöva ha svårt med läsning och skrivning.

  3. Att jag nästa jul kan titta tillbaka på ett år som normalviktig - till det finns inget alternativ, men att det inte ska vara samma kamp att hålla den. Att jag kanske lyckats hitta lite balans i mitt ätande.

  4. Jag smäller i med en rejäl önskning - att jag fått stå i direktsändning i bingolotto och snurra på hjulet och kammat hem 3-5 miljoner kronor!

  5. Fast mest av allt att alla mina nära och kära ska få vara friska och må bra. Bort, bort med de depressioner som några vänner kämpar med och inga andra läskigheter vill vi veta av heller!

Nu skickar jag utmaningen vidare till Grodis, till Malin och till Veronika. God fortsättning!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack, jag antar utmaningen.... :-)

Isak älskar dessa pussel med många bitar, han är en riktig hejare på dem. Idag blev han färdig med det senaste på 200 bitar... :-) Det gäller att ge tid och inte stressa, Isak lägger någon bit här och någon bit där under några dagars tid.
Om han inte var så förtjust i sina pussel, skulle jag gärna skicka ett av dem till C. :-)