2006-12-10

Cross och GT 25 år!

Solklart vad det handlar om, eller hur? Mamma, åtminstone du borde förstå det sistnämnda... (hon tyckte nämligen att jag var lite tjatig i min musiksmak när jag var 12-13 år)

Jag har fått låna en crosstrainer av en vän (tack!!) för att se om det är något jag kommer att använda eller om det bara blir en dyr klädhängare om jag skulle köpa en egen. Vi har provat lite så där halvhjärtat dottern och jag under fredagkväll och igår, lördag. Halvhjärtat är det förstås inte från dotterns sida - jag ändrar mig. Hon går in i sin ”träning” med liv och lust! Idag var det så dags för mig att äntra denna tingest för första gången med tanke att verkligen ta i och bli svettig.

För att ha något att göra samtidigt satte jag en DVD i spelaren, det är här GT 25 år kommer in. Det är alltså DVD’n som släpptes efter sommaren 2004 när Gyllene Tider körde en lång rad konserter för att fira sitt 25-årsjubileum. Jag var där förstås! Jag var galen i dessa fem halländska killar i början av 80-talet. Upptäckte dem när andra skivan; ”Moderna Tider” släpptes, och har väl egentligen inte släppt dem sedan dess. Även om jag inte erkände det öppet under några år för det har väl aldrig varit riktigt ”coolt” att gilla GT. Men se på Per Gessle; coolt eller inte - mannen vet hur man skriver hits!

Tillsammans blev det hårt slit för mig på crossen samtidigt som jag sjöng för full hals - så länge flåset orkade. Det var inte så länge kan jag avslöja… Det blev 30 minuters effektiv tid, jag stoppade alltså klockan när jag ändrade motstånd eller när jag behövde hämta andan. Pulsmätare hade jag på mig också - ska det va´ så ska det! Det är roligare när man kan mäta! Efter 30 minuter orkade jag inte mer. Då började de riktigt bra låtarna komma. Jag tänkte sätta mig i soffan och titta klart... men! Så kom jag på det! Jag stoppade och bestämde mig för att jag får titta vidare nästa gång. Längtar!

*nynnar* ”Leva livet kom så ska vi leva...”, ”...om du har lust så har jag lust att leva, om du har lust...”, ”Ljudet av ett hjärta behöver ljudet av ett annat hjärta...” ”Billy och jag hade pluggat ihop...”, ”Min tjej och jag har råkat ut för ett problem, hon blir kallad kriminell jag blir kallad bohem...” osv osv

Inga kommentarer: