2006-12-18

Pepparkakshus

Dottern och jag har monterat och dekorerat pepparkakshus ikväll. Delarna köpte jag på coop, nån måtta på husmoderligheten får det minsann vara... Men förutom det använde jag också limpistol för att montera ihop delarna. Det var att gå över gränsen enligt dottern som snabbt kontrade med:
-Jag trodde man gjorde pepparkakshus för att kunna äta det!

Fick förklara länge och väl hur äckligt det är med allt damm som hinner lägga sig över hela härligheten under jul- och nyårshelgen. Och hur mycket godare det är att äta de pepparkakor vi bakat av den egentillverkade degen. Och dessutom muta henne med de non-stop som var över...

Fint blev det i alla fall. Nu är det stora problemet att hunden inte förstår det olämpliga med att förstöra för dottern eller att äta lim för den delen... Var ska vi placera konstverket?! Den tidigare nämnda köpmansdisken går bort eftersom hunden med lätthet når dit.

6 kommentarer:

Ina sa...

Har fått veta att det inte går att kommentera så jag måste såklart prova själv. Var hittar man sådana inställningar då måntro...?

Var dags glimtarn sa...

Ina, nu kanske? Jag får allt på tyska inne hos dig, men det beror väl på att jag sitter i Schweiz, om än i den italienska delen men men...

Var dags glimtarn sa...

Jo men titta! Nu står det att jag hat gesagt ehm inne hos dig :) Men får varningsmeddelande om otillförlitliga sidor. ??

Ina sa...

Känns bra att du fick fram meddelande igen :) Det där med otillförlitliga sidor vet jag inget om, jag får inte sådana meddelanden, och vad jag vet är jag väl inte speciellt otillförlitlig heller?!!

Anonym sa...

Jag får också meddelande om otillförlitlig sida. Däremot inga tyska meddelanden. ;)

Vi tog också limpistolen till pepparkakshuset. Riktigt smart tycker jag.

Ina sa...

Men vad är detta med otillförlitlighet?? Är jag så suspekt helt plötsligt...?

Limpistol känns fortfarande "vuxet" för mig, sån där grej jag inte riktigt fattar att vi har här hemma. TROTS att jag - enligt en kompis - är gift med Martin Timell (vi har ganska mycket snickeriprylar med andra ord...)