2006-12-23

Hur gick det då?

Jag tackade nej innan jag visste om jag skulle få jobbet. Jag bestämde mig natten mot fredag. Magkänslan ville verkligen inte - och den fick bestämma. Jag är inte klar med mig själv, jag vill inte riskera mitt eget mående och fortfarande är det så mycket kamp att hålla vikten. För mycket för att jag ska känna mig redo att anta utmaningen att hjälpa andra... Så är mina egna tankar i alla fall - rätt eller fel, det beror förmodligen på vem som (be)dömer, men jag är min egen domare och för mig är det rätt. Det är huvudsaken!

4 kommentarer:

Ulrika sa...

Skönt att du kom fram till ett beslut som känns rätt!

Hoppas ni har en trevlig jul :-)

Ina sa...

Vi hade verkligen en trevlig jul - se nästa blogg! Och beslutet känns fortfarande helt, helt rätt! Vi hörs, kram!

Anonym sa...

Grattis till ditt belut! Jag förstår att det känns skönt att ha kommit fram till detta. Det låter också som att er jul har varit suuperskön!!Min var ockkså efter omständigheterna väldigt bra! God fortsättning!

Ina sa...

Marina: God fortsättning! Ja, det är väldigt skönt att beslutet är taget, och det känns som att jag gjort rätt! Helt rätt! Vad skönt att höra att även din jul varit bra! Kram