2007-04-29

Tre punkter

  • Imorgon skriver vi köpekontrakt på vår gård. Då är vi ett steg närmare försäljningen... och det är bra eftersom vi snabbt, snabbt behöver handpenningen. Eftersom...

  • ...vi imorse "råkade" boka en nyare husvagn - 65 mil härifrån! Man får vara snabb när den säljs massor av tusenlappar billigare där uppe än här. Tack och lov har jag snälla föräldrar som bor lite närmare - men ändå långt ifrån - och gör sig en rejäl utflykt för att hämta den. Den åker sedan med dem ner hit när de kommer i slutet av juni. Kanske hinner de campa en del på två månader?

  • ..."omstarten" går fortfarande riktigt bra. Jag har inte nolltolerans mot socker, men närapå. Det går bra! Vågen är snäll också. För 2 veckor sedan var jag 4 kg för "tjock", nu bara 2,5 kg. De ska vara borta till skolavslutningen. Ska! Idag har jag till och med stavgått en hel mil. Annars har träning lyst med sin frånvaro en längre period, men nu ska det bli ändring även där! Jag ska vara en smal och hyfsat vältränad stadsbo och husvagnscampare i sommar!
  • 3 kommentarer:

    Anonym sa...

    Kul med nytt hus OCH ny husvagn. Vad blev det för sort??
    Hur mkt utöver utgångspriset fick ni för gården?

    Ulrika sa...

    Stort grattis till alltihop!
    Kul med mycket nytt :-)

    Jag är också lite nyfiken på hur mycket "extra pengar" ni fick för gården. Det är ju som en lotterivinst liksom :-)

    Ina sa...

    Tack, tack båda två!! :o)

    Husvagnen blev en Eifelland och "bonus" på huset blev 375000!! Inte så att vi nu har så många pengar att sätta sprätt på - mest blir det mindre lån, men exempelvis husvagnen är en sådan sak som vi bestämde oss för att unna oss. Väldigt snabbt blev det..!