2007-04-06

Nu går det undan!

Imorgon flyttar björnungen och gammelman. Just gammelman har jag inte fattat ännu, det kommer att bli jobbigt känner jag. Supermamman är också hon i det närmaste såld, vi satte ut annons även på henne. Jag väljer just nu mellan fyra intressanta spekulanter, som jag tror kan bli bra hem allihop. Och lill-Duvan har jag just skickat iväg ett mail, att den spekulanten som prutat ganska hårt ändå får henne för det priset. Det känns ändå bättre eftersom de andra hästarna snart försvinner från gården, och det inte blir så skoj för lill-Duvan att bo kvar här ensam. Och jag får ju pengar för alla hästarna som det ser ut nu - och det är stor skillnad mot att betala slakt och destruering.

Stora hunden är i stort sett också klart med omplacering. Vi ska träffas till kristihim för att se att deras hund och vår inte tänker hata varandra. Hönorna åker några till Sundsvall och några tillbaka till gården där jag köpte dem. Ena katten ska avlivas, han är gammal och maken upptäckte dessutom en knöl under magen på honom häromkvällen. Så det som just nu kvarstår är två katter. De fungerar lika bra ute som inne. Det senaste året har de bott i ladugården, men innan dess bodde de inne. Någon intresserad? :o)

Jo, och så den lilla detaljen att själva gården ju ska säljas. Den ligger ute till försäljning nu och om jag säger att jag inte är nervös så... *sjunger* ..." jag ljuger så bra!" Jag försöker intala mig det i alla fall. Jag försöker intala mig själv att inte ta ut någon nervositet eller ekonomisk undergång i förskott. Men vad gör vi om vi inte får gården såld? VAD?! Det finns ju inte på världskartan att ha råd med två boenden... Var cool nu, Ina. Cool - det klarar jag!

Inga kommentarer: