2007-04-06

Nu kom verkligheten ikapp henne

En sista ridtur på gammelman för dottern, medan maken cyklade med och fotade. Tillsammans satt vi sedan i soffan och tittade på bilderna. Då kom tårarna på dottern...
-Jag vill inte att vi ska sälja honom. Jag är ju van att bo på landet, jag har gjort det sedan jag föddes.

"Bekräfta, bekräfta - inte vara rädd för hennes tårar" mantrar jag i huvudet. Talar om att hon såklart får vara ledsen, det är konstigt att sälja hästarna som vi alltid har haft. Påminner sedan om något roligt vi ska göra när vi flyttat. Hon gråter en stund, och frågar sedan vad det allra första är som vi ska göra när vi flyttat in.

-Förstås måste vi packa upp allt först, men sedan?

Efter lite funderande tillsammans kom hon på att hon ville att vi ska åka till badhuset då. Så det bestämde vi nu ikväll. Den 1 augusti, eller eventuellt den 1 juli om det blir tidigare flytt, packar vi först ur sakerna och sedan åker vi till badhuset. Ett löfte är ett löfte!

Inga kommentarer: