2006-03-12

Ser jag dubbelt?

Dottern fick rå om sin faster utan konkurrens av sin i och för sig omtyckta lilla kusin, men som ändå tar så mycket tid av faster nu sedan hon blev mamma. Hon var här och hälsade på utan både kusinen/sitt barn och sin sambo. För säkerhets skull satt dottern i hennes knä mest hela tiden och verkligen sög i sig av både tid och uppmärksamhet. Vi har alltid sagt att dottern är en kopia av sin faster i utseende, rörelsemönster och gester. Små nätta händer - något bara de två har, fötter som pekar inåt när de går - även bara hos de två, rakt och ganska tungt hår som faller ner över ögonen- dottern och faster är ensamma, vi andra har tunt, flygigt hår... Samma sätt att gestikulera, samma sätt att kisa med ögonen när de skojar. Det finns många exempel, här är ett bildbevis dessutom! Jag trodde jag såg dubbelt när den här bilden fastnade på min näthinna. Samma hand i två olika storlekar!

2 kommentarer:

Lallamen sa...

Underbar bild.
Just händer är så speciella. Kommer ihåg första gången jag såg lilla A sitta med huvudet lutat i handen med lillfingret liggande över munnen. En kopia av min älskade mormor som aldrig hann träffa något av mina barn. Märklig men varm känsla...

Anonym sa...

Min systerdotter som nu är 19år har alltid varit en miniversion av mig. Inte så mycket utseendemässigt, men i sätt. Häftig känsla!