2006-03-01

Njuter av livet

Idag tror jag att jag ska sitta på en stol i mitt kök med öppna köksluckor och titta in i de fina, välordnade och nyskurade skåpen. Det var alltså köket som var platsen för städivriga fingrar igår kväll. Det behövdes där också! Både maken och jag lever tydligen i någon sorts föreställning om att det som inte syns inte finns. När man då plockar fram det som inte syns och städar bort det blir känslan som kommer efter härlig. Det ska jag spara och plocka fram nästa gång det känns motigt att ta sig för. Men nu känns det inte motigt, ikväll är det köpmansdisken i matrummet och dataskåpet i gästrummet som får akta sig, vi rensar och skurar vidare! Fram till dess ska jag sitta på en stol och njuta av mina köksskåp, med paus för en liten skidtur förstås!

1 kommentar:

Mildamakter sa...

När ni blir färdiga hemma hos er får ni gärna komma hem till oss och fortsätta göra samma sak här...det hade då verkligen behövts ;o)