2007-01-06

Vilde Verner vilken VÄRK!

Var på Friskis & Svettis igår. Första gången på hiskeliga 3 år! Need I say more? Ett baspass. Så illa är det! Bas-styrka visserligen, och det som fattas hos mig är just styrkan. Det var dålig fart tyckte jag, blev knappt anfådd. Väldigt lugna kombinationer där vi mest gick runt, bara två korta springpass. Men styrkan då... Jag tyckte inte det var så jobbigt, utan hängde med bra. Däremot var jag förvånad under stretchingen att det tog emot så mycket, men förklarade det för mig själv med att det var länge sedan jag "gympa-stretchat" och blivit lite stelare.

HAHAHA... Stelare kanske jag blivit, men att det tog emot berodde nog på att mina muskler var i chock! När jag kom hem talade de om att de inte uppskattat behandlingen - alls. Öm kan det sammanfattas. Och idag då? När jag skulle ur sängen trodde jag att någon höll fast mig i ryggen. Jag fick inte med den ur sängen. När jag väl kom på fötter och sträckte ut... ojojoj, den här kroppen behöver tränas!! Mina promenader i all ära, men inte får man rygg- och magmuskler av det!!

Ont har jag, men jag är triggad! Samtidigt ska jag komma ihåg att ta det lugnt, för efter så långt uppehåll som jag har haft så är det mer än musklerna som ska väckas. Leder och ligament behöver långsam tillvänjning. Jag ska ju inte skada mig på köpet - men här ska tränas!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!!

Nu har jag hittat till din nya sida, har inte hunnit med riktigt innan jul och nyår, det har varit fullt ös!!

Vad duktig du är som börjat träna. Visst är det hemskt när man inser hur otränad man eg. är?? Att kroppen blir stel som en pinne och man känner sig som en 80-åring när man rör sig ;)

Jag ska oxå komma igång nu efter helgerna, har stoppat i mig en och annan onyttig sak, det ska villigt erkännas, men nu blir det jobb igen och skola o dagis så då blir det automatiskt lite ordning på torpet!!

Kramar !

Ina sa...

Visst är det "obekvämt" att upptäcka att det var illa... men samtidigt är jag ju så glad över att inte vara överviktig längre, så jag är nog inte så upprörd som jag "borde" vara :) Fast det blir häftigt framåt sommaren när jag kan se en spegelbild som inte bara är smal - utan kanske med lite skönbara muskler på också... :D Jag ska i alla fall inte stå där med sån här värk efter ett baspass!!
Kram