2007-01-05

Jobb och (avsaknad av) sömn

Tillbaka på mitt jobb, på skolan. Det kändes bra! Egentligen har jag ju jullov fortfarande, men eftersom jag var hemma de två sista veckorna på höstterminen hade jag lite att fixa med. Summera och avsluta, plocka ihop efter min vikarie och titta igenom vad eleverna gjorde medan jag inte var där. Tänk - skolan stod kvar!! Man tror ju lätt att man är oersättlig...

Några av mina allra goaste arbetskompisar jobbade också idag och det kändes förstås extra bra. Jag fick gjort det jag skulle. Nu står skrivbordet och materialet redo för första lektionen nästa vecka - och alla de andra lektionerna under första veckan också. Det lugnar.

Det som inte lugnar är att jag inte sov i natt... *suckar* Jag hoppas att det "bara" är mentala spöken, eftersom jag visste att jag skulle till jobbet. Nu när jag varit där och stökat undan så bra, nu när allt är serverat till en bra start - nu borde jag ju få sömnen tillbaka. Borde! Jag vet faktiskt inte hur jag ska handskas med det annars. Jag ska i alla fall låta bli att ta ut några sorger i förskott. Det är helg först och jag ska göra mitt bästa för att vända dygnet till jobbrytm och förhoppningsvis samtidigt lägga beslag på min sömn!

Inga kommentarer: