2007-01-11

Sjuk pappa, sjuk dotter

Min pappa har fått sorkpest bekräftat. Fy och blä vilken läskig sjukdom... Men den ska ju gå över, om än sjukperioden är lång och seg. Sedan livslång immunitet, tack och lov! Maken hade hepatit A sommaren 2005 så det är dottern och jag vaccinerade mot nu. Riktigt läbbig sjukdom det också. Undra om vaccination mot sorkpest finns? Måste undersöka det.

Själv är jag långt ifrån pigg heller. Kvällen har gått ut på att vara blixt stilla från midjan och upp eftersom halsen gör så förtvivlat ont. Alla tecken tyder på halsfluss så jag hoppas verkligen att det är det också. Nu är jag väldigt inställd på penicillin, nämligen. Ska till VC imorgonförmiddag.

Hur sjuk jag är kan illustreras via följande tankemöda ikväll:
"Vad vill jag äta. Vad kan jag äta? ...marabou choklad? Nej, aj vad ont. Te? Nej, aj... Men vad kan jag äta då? Glass? Smoothie? Hm... Nej aj det känns också som att det skulle göra ont. Men marabou choklad? Neeej, AJ! Jag vet! Falukorv med potatismos! Ja, det låter gott, det vill jag ha!!

Jag är verkligen sjuk när jag väljer falukorv framför chokladkaka. Funderar på att ringa ambulans faktiskt... Den makalöse maken ställde sig i köket kl 20.30 och stekte falukorv och rörde potatismos. Vad har jag gjort för att förtjäna honom? Eller är det så makalöst att kärlek behöver man inte förtjäna? Jag är lyckligt lottad, om inte annat! (Det är pappa också för han önskade sig risgrynspudding och wienerbröd och hade fått det!)

Inga kommentarer: