2007-01-06

Mera träningsvärk

Det kommer jag alldeles säkert att få nu. Jag knöt nämligen på mig löparskorna för första gången på 1,5 år. Njae, kanske har jag haft dem på mig 2-3 ggr sedan dess, men det är 1,5 år sedan jag avslutade min "karriär" som löpare. Den var kort. Ca 6 månader. Nej, inte effektiv ens. Men från zero-nada-inget-noll-nichi till att springa 4-5 km ett par gånger per vecka var det massor för mig. Men det var då det, jag har ju alltså inte sprungit på väääldigt lääänge.

Tog 4-kilometersrundan. Joggade iväg med musik i öronen. Det gick, efter givna förutsättningar, bra! Jag orkade jogga 1,5 km och gick sedan 1,5 km. Joggade en kilometer och gick den sista hem. Fifty/fifty får väl anses som godkänt första gången?! Kom tillbaka hem och skulle stretcha... Hm, de chockade musklerna i ryggen från igår har fått sällskap. Nu är jag stel från fotlederna upp till nacken.

Vad gör vi då? Jo, möblerar om hela huset! Återkommer angående det - för nu ska här hivas böcker och flyttas piano. Träningsvärk ska med tunga lyft botas - typ not, men så får det ändå bli!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Att springa 4-5 km ett par gånger i veckan är ju verkligen superbra. Jag skulle vara jättenöjd om jag klarade av något sånt.

Jag känner som du att det är tungt att komma igång när man inte tränat löpning på länge. Jag är ingen löpare och har aldrig varit men nu när vikten gått ner så har det blivit både lättare och roligare. Jag har som mål att klara av att jogga 5 km i sommar.

Det går ju inte att jämföra sig med någon annan än sig själv. Kul att du tagit tag i löpningen igen, det är ju en väldigt effektiv träningsform.

Keep up the good work!

Ina sa...

Soff! Ska vi springa vårruset ihop??? Jag gör gärna det - om vi samlar ihop några så får vi en fikakorg också (det är ju viktigt!!;)) Då har vi ett mål, både du och jag!

Anonym sa...

Självklart ska vi springa Vår Ruset ihop, vilken utmärkt idé!! Perfekt att ha nått att se fram emot och träna inför. Men jag måste säga att jag har svårt att se mig själv jogga hela 5 km, det kanske blir endel lunkande också?!!? Usch vad jag tvivlar på min förmåga redan nu, det är ju långt kvar och jag kommer att kunna träna mycket innan dess....hoppas verligen att jag orkar. Vi får hjälpa varandra under vägen!! Jag hör runt lite bland mina vänner och ser om vi kan få ihop ett gäng. KUL initiativ!!

Ina sa...

Det bästa med Vårruset är att man inte ens kan springa hela tiden eftersom det är så trångt... så jag kommer också att lunka en del. Men målet blir att vi ska orka mer än vi gör just nu! Jag ska också fråga runt lite bland lämpliga "kandidater". Då ses vi ju IRL också - riktigt kul!! :o)