2007-01-23

Höjden av dumhet

Man behöver sanna mina ord inte vara smart för att man har en lärarexamen i byrålådan. Det fick jag bevis på idag...

Jag kom stressande till skolan, ute i verkligt sista minuten efter ett längre stopp på dotterns skola. Snö och vinterväglag gjorde ju sitt till också, jag körde försiktigt trots att jag var så sent ute. Svänger in på skolans parkering, där jag har en "egen" plats med motorvärmare. Min plats var tagen!! Ja, det kan ju hända ibland av besökare eller vikarier som inte uppmärksammat skylten "Reserverade platser". Men den bil som stod där idag kände jag igen. Det var kollegan som har platsen bredvid!

GHA!

Körde längre ner efter parkeringen och tryckte in min bil på en "allmän" plats som egentligen var för trång. Sprang in för att inte komma alltför sent till första lektionen. Hinner gorma och skälla i mitt arbetsrum, så de kollegor som befann sig där hör min irritation. Kör två lektioner och blir sedan uppsökt av denna kollega. Hennes försvar? Så dumt!

-När jag kom 7.50 var min plats upptagen och jag börjar ju åtta...

Kan inte påstå att jag fick något pris som lyssnande, förstående medmänniska. Hon fick snarare ducka när jag fräste att hon för den skull väl inte kunde ställa sig på min plats! Det finns lika många allmänna som hyrda, men då får man gå lite längre. Det spelar väl ingen roll vem som kommer när, man kan inte lösa problemet med tagen parkering genom att ta någon annans. Är inte det naturligt sunt förnuft?

En skitsak egentligen, men när man kommer till jobbet på vinterns första kalla dag och står utan parkering... Ja, det räcker för att irritera mig!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har än inte fått några bevis för att lärare är smartare än andra...de finns alltför många bevis på motsatsen

Anonym sa...

Skitsak o skitsak, förstår att du blev irriterad :) Sunt förnuft verkar en del sakna helt enkelt... tyvärr!!!