2006-09-16

Morgonstund...

Efter att ha sovit gott för första gången på flera nätter, vaknade jag utsövd vid 9-tiden. Då var dottern och maken uppe sedan ett par timmar och hade redan hunnit gå ut. Jag steg upp, satte mig vid datorn för att kolla mail och inlägg på en diskussionssida om vikt och hälsosamt liv där jag är aktiv. Skrev några svar, bland annat hade en tjej frågat om jag kommit iväg ut på min morgonrunda ännu, som jag där hade lovat skulle bli av idag. Har ju varit lite si och så med promenerandet på sistone så jag lovade där för att faktiskt ta mig iväg idag. Jag var kollad direkt - ingen återvändo med andra ord.

Gick på toa, upp för att klä på mig och framför allt för att få en morgonvikt - naken och direkt efter toabesök - alla hekton är viktiga! Jag såg redan igårkväll (ja, jag är vågberoende och det får vara så... väger mig nästan alltid både morgon och kväll) att det fanns chans till ett fint minus. Förra veckans officiella vikt var 64,7 och målet är alltså 63 kg.

Gissa om glädjen stod högt i tak när vågen stannade på 63,1 kg!!? Alla tre gångerna jag vägde om mig, dessutom! Efter det var det lätt att klä sig för en rejäl morgontur. Jag tog till och med löparskorna för att tvinga upp mig i lite fart för en gångs skull. Det är väldigt länge sedan! Ett par glas vatten och en halv banan, sedan var jag redo. Rundan jag valde är drygt 6 km och jag varvade promenad med löpning. Det är svår att få nån kraft i steget när man inte har någon mat i magen, men det gick hyfsat ändå.

Solen sken från en klarblå himmel. Jag hade bara linne och tunna träningsbyxor på mig och ändå var klockan bara 9.30 när jag gav mig iväg. Underbar britt-sommar som gör det mycket lätt att vara ute! Väl tillbaka efter rundan sedan smakade det gudagott med frukost! Vilken underbar morgon och förmiddag!

2 kommentarer:

Bloggblad sa...

SÅÅåååå många gånger som jag tänker på kvällen: i morgon tar jag en sväng före frukost.... men aldrig nånsin blir det så. Jag måste vakna i lugn och ro och vila en stund på frukosten. Sen!
Men jag blir så deppad av vågen att jag slutat väga mig. Känner efter om jeansen sitter hårt eller löst, bara.

Anonym sa...

Gud vad skönt att höra att det finns en som har orken iaf. Här är det tungt för tillfället