2006-09-09

Det klickar

Att känna någon via nätet är en sak. Att träffas IRL (som alltså betyder In Real Life) kan vara något helt annat.

Jag skriver på ett snack där jag har lärt känna ett helt gäng härliga tjejer. Där vi snackar om livets upp-och-ner. Där vi ibland är flamsiga och tramsiga och ibland pratar om riktigt svåra saker och om de stora frågorna i livet.

Ingen av dem hade jag träffat IRL men idag var det dags! Fyra okända kvinnor kom hit hem till mig. Maken och dottern var på Gröna Lund. Jag har gjort en sådan träff tidigare här hemma, med familjer som har precis jämngamla barn som vi. Vi skriver på en maillista och träffades här för 3 år sedan. Det gick riktigt bra och var fantastiskt roligt! Alltså var jag både nervös och mycket förväntansfull!

Nervositeten lade sig genast. Förväntningarna infriades med råge! Det klickade! Fyra otroligt trevliga kvinnor som alla var öppna och generösa med sina liv, på samma sätt som de är på nätet. Många glada skratt, men även samtal om livets svåra.

Det finns så mycket på nätet - det finns till och med nya vänner! Det har varit en energifylld dag! Det har varit en positiv dag! Det var första gången, men det blir helt klart fler!

3 kommentarer:

Var dags glimtarn sa...

Nä men vänta här nu.... är vi utkonkurreade ; )!!!

Ina sa...

Jamen jag har ju försökt med en repris två gånger men det rinner ju bara ut i sanden... Då måste man ju gå vidare ;o) !!

Var dags glimtarn sa...

va...va VA!!! ; ) Vart är lojaliteten *S*