2007-09-23

Spontant!

Jag trillade in på en fotokurs här i eftermiddag! Jag och en kollega (som numera dessutom är nära granne) gick ju fotokurs i vintras och vi har sedan dess pratat om att gå en fortsättning. Jag är begränsad av min kamera (har en sk semikamera, alltså snäppet "under" systemkamera), och ville heller inte gå en speciell porträttkurs, som kollegan var intresserad av.

Nu blev det en kombination av alltsammans istället, vid 12 tillfällen under hösten - det blir ända fram till jul det!! - och 25 minuter innan kursstart bestämde jag mig för att hänga på. Osminkad, nästan okammad och definitivt oförberedd satte jag mig i kollegans bil och följde med. Precis som väntat var det roligt! Även om jag inte kommer att kunna vara med alla gångerna (vi ska ju åka till makens mamma och sedan till mina föräldrar), så kommer jag att lära mig en hel del - och framför allt blir det mycket fotande. Det måste till för att utvecklas, och det är ju vad jag vill!

Var alldeles säkra på att det kommer att visas exempel här i bloggen! Ta det som ni vill; löfte eller hot...

1 kommentar:

Var dags glimtarn sa...

Men så kul! Jag har i hemlighet just beställt en systemkamera (digital och enkel version sas), delar fotointresse med min pappa som "övertalat" mig efter att ha suttit och visat hans i timmar *S* Jag fullkomligen längtar efter den!