2007-09-20

Jag bara skakar

Idag var det dags för pappa att stickas för provtagning in i lungan igen... För fyra timmar sedan läste jag sms från mamma. Jag skakar fortfarande. Hon hade skrivit;
"Kära goda godheten vann! Det finns inget kvar."

Det small till i huvudet. Jag förstod ju egentligen vad som stod där, men ändå inte. Det var bara för bra för att vara sant. För att förstå. För att kunna ta in.

Jag skrämde mina arbetskamrater för jag stod i korridoren och läste - vi har studiedag så det var åtminstone inga elever på plats - och tårarna bara sprutade. De allra flesta vet ju hur det är, att vi väntat halvt ihjäl oss på besked och självklart trodde de att jag hade fått ett riktigt dåligt besked. Men det var ju TVÄRT DJÄKLA OM!!! Det finns inte stora bokstäver, kursiv och fet text så det räcker...

PAPPAS LUNGA HAR INGET "DET" KVAR I SIG. DET FANNS INGET ATT TA PROV PÅ!! Tack kära goda godheten, tack för att du ändå fanns där!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Men gud så skönt!! Åh, jag bara ryser här och tårarna väller över kanten... SOM ni väntat!!
Så underbart att läsa och jag har ståpäls på hela kroppen... :-D

HURRA!!!

Stoooor kram! Gläds så med er!!

Ina sa...

Tack snälla du!! Det har inte sjunkit in riktigt ännu, men redan nu är det fantastiskt skönt.
Kramar!

Anonym sa...

Men åh vilken lättnad! Vilket underbart besked!

Anonym sa...

En hälsning från den omhuldade pappan:
Tack Ina och alla snälla bloggläsare, som har tagit så stor del i turerna kring min person. Ni ska veta att det har värmt och fortfarande värmer.
Det besked jag fick idag kommer att betyda så oändligt mycket framgent. Jag kommer att ta till vara alla möjligheter att finnas till för våra barn och barnbarn.

Ina sa...

Milena: TACK för ditt svar! Ja, du förstår ju att det snurrar här, fast av en helt annan anledning nu...


Pappa: Älskade pappa... Nu gråter jag igen! Du är så klok! (även om jag förstår att det är mamma som suttit vid tangentbordet så är ju tankarna och känslorna dina)
Finnas till för oss? ...betyder det flytt neråt?? *visslar* Man måste ju försöka när man får chansen!!

Anonym sa...

HÄRLIGT!!!!! Gud så skönt!!! Ta nu hand om dig och kom åter till glädjen =))

Kram Elin

Ina sa...

Tack snälla Elin! Ja, äntligen, äntligen! Som vi har väntat!

gumsan70 sa...

Åh så skönt!!!

Blev alldeles lycklig när jag läste ditt inlägg :) Så himla skönt att bli av med all spänning som ni lagt lager på lager med...

Kram till er!!

Ina sa...

Gumsan: Det är overkligt! Det är overkligt och underbart! Det är underbart!