2007-08-28

Vita trosor?

Jajamänsan!

Idag blåste det yrväder ute och var isande kallt. Blott +7° när jag steg upp imorse. Men vad gör man när man bestämt med några jobbarkompisar att tisdagar är klänningsdagar?? Man tar på sig den klänning man kan ha... Närmare bestämt en tunn, vidkjolad viskosklänning. Tänkte att så farligt kan det väl ändå inte vara. Tog ju på en kofta. Det kunde vara precis så farligt, det var verkligen iskallt!

Till lunch skulle jag cykla tillbaka till dotterns skola (som ligger precis bredvid där vi bor) för att träffa skolläkaren. Jag var lite sent ute, så jag trampade på för allt vad tygen höll. Det gjorde ju kylan aningen mindre bitande i alla fall. Och tygen höll, det gjorde de... men de höll sig inte riktigt där de var menade. Tygen i kjolen alltså. Cykelbanan går en kort bit bredvid en genomfartsled. Där möttes vindar från öst och väst, och hittade mitt kjolstyg. "Kolla, vi leker med det här!" kan jag precis tänka mig att de sa. Nästa sak jag upptäckte var att jag såg mina vita trosor... Det gjorde förmodligen alla bilister också om de tittade. Kjolen? Den låg i en snygg svepning runt mage bröst.

Jag hann i alla fall fram i tid. Jag åkte sedan hem och bytte om. Till byxor. Och tog bilen tillbaka...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja i dag var det väl första riktiga höstdagen kändes det som.
Jag som varit ledig har kurat inomhus.
Det lät fruktansvärt kallt att cykla i tunn klänning så jag förstår verkligen att du bytte till byxor.

Ina sa...

Det har varit fruktansvärt kallt hela veckan! Igentligen ganska skönt men man hann ju inte med... Och ju mer jag tänker på det så vill jag ha sommarvärme och het sol. Liiite sent för den varan bara...

Ina sa...

Åååhhh, vad irriterande!! *stavningspolisen rycker ut* Det heter inte "Igentligen". Det heter förstås Egentligen! Tryckfelsnisse bråkar med mig...