2007-08-12

Jag "skriver" så många bloggar i huvudet

Där författar jag lite om mycket, och ibland mycket om lite. Men jag får ju inte ut nåt här... I och för sig är det väl inte världsviktigt kan jag tänka, solen går säkert upp imorgon även om jag inte "publicerar" något, men det är frustrerande för mig att inläggen kommer så glest. Vad har jag då tänkt skriva om under de senaste dagarna?

  • Om dottern som "hindrade" mig från att shoppa - vilket jag märkt att jag gärna gör när jag dragit åt snaran runt sockret. Helt omedvetet från hennes sida förstås, men jag fick upp ögonen för vad jag gjorde. "Det var ju så sött!"

  • Om uppackandet som gått i stå, känns det som.

  • Om hur vågen hånflinade mig i ansiktet trots nästan 2 veckors aktivt viktminskande, tills i fredags, då jag istället tappade 1,5 kg på ett dygn. Finns det mästerskap i att samla på sig vätska??...

  • ...och kanske nån kurs i att samla på sig motivation i samma mängd?

  • Om hur dottern och jag åkte till Gröna Lund, och hur vi "hamnade" i en berg-och-dalbana som jag trodde var en barnvariant - men det var tokfullständigt helfel! Det var en vuxenvariant, utan tvekan. Dottern upplevde en nära-döden-stund, och hade för ett ögonblick stigit utanför sig själv, av ren och skär skräck. Hur vi hamnade där? Dålig förundersökning av undertecknad och ett mycket missvisande namn; "Vilda musen". Jag tog för givet att det var något litet utifrån namnet...

  • Om det ständigt närvarande orosmolnet om pappas sjukdom. Måtte han få ett svar på torsdag, han bara måste det. Och förresten - det måste vara ett bra svar också - ok?!!

  • Om dotterns start på fritids. Blott två dagars inskolning kändes kort, kort... men med den sociala lilla varelse hon är så löste hon det med den äran! *stolt mammahjärta*

  • Tja, säkert fler saker också som jag inte kommer ihåg just nu. Men jag återkommer; när som helst nu. Vilket år som helst!
  • 1 kommentar:

    Anonym sa...

    Precis så gör jag också...bloggar i huvudet alltså. Vet inte hur många inlägg jag haft klara i huvudet men som aldrig blev publicerade. Likaså bilder jag tagit. Har tagit dem medvetet för bloggens räkning, ändå får jag inte ut dem.
    Så jag förstår vad du menar.
    Man kan ju hoppas att det blir bättre när vardagen återkommer. Nu är det ju bara semester som gäller ett par dagar till till.