2006-04-15

Sjunger: "Man ska ha husvagn..."

Här går det undan! För knappt en vecka sedan började jag titta på Blocket efter en husvagn av modell lite mindre än den vi har nu. Eftersom vi bara är tre personer i familjen och vi bara har en Ford Focus att dra med, behöver vi inte och kan inte ha så stor husvagn. Vår gamla Adria, som vi trivts ypperligt i, den kommer alltid att ha en kär plats i mitt hjärta som den som lärde mig vad husvagnslivet är, var trots allt i största laget.

Jag hittade en lämplig vagn på Blocket fast den fanns ända uppe i norra Hälsingland. Vi ringde i alla fall men den var i stort sett redan såld... Började också fundera på att vi ju faktiskt måste sälja den vi har innan vi drar på oss en till. Det handlar ju om ”några” tusenlappar. Jag slängde ut en annons på vår vagn på Blocket, mest på skoj. Det var tyst i tre, fyra dagar men sedan hörde fyra stycken av sig i rask följd. Idag kom ett par från södra Dalarna och tittade och de åkte härifrån med husvagn bakom bilen! Oj, vad fort det gick - jag hann inte riktigt med. Det är bra, men samtidigt lite stressande eftersom jag inte vill vara utan vagn i sommar! Nu är det ju helt plötsligt vi som måste hitta vagn!

Surfade runt lite på eftermiddagen och såg att vagnen från förra veckan fanns kvar på Blocket. Den ligger dessutom väldigt bra i pris så maken fick i uppdrag att ringa igen för att höra. Hälsingemålet tilltalar mig, min pappa kommer från Söderhamn så jag har några släktingar med det sjungande målet. Den mannen maken pratade med i kväll lät lite deppig, på hälsingemål dessutom. Vagnen hade varit i stort sett såld, men ingen hade dykt upp. Den fanns alltså kvar! Femton stycken hade ringt, han har varit tydlig hela tiden med att ”först till kvarn” gäller. Ingen har kommit... På ledset hälsingemål. Jag kan köpa vagnen bara av den anledningen!

Imorgon åker vi de 30 milen upp till Hälsingeskogarna och tittar på vagn. Även vi kommer att ha pengarna tillgängliga, precis som de som kom till oss idag, så kanske åker vi hem därifrån med en vagn bakom bilen. Man vet aldrig!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas att ni tycker om den....husvagnsliv är bara såååååå härligt

Anonym sa...

Håller tummarna att ni far hem igen med en husvagn bakom bilen!!

Kör försiktigt!

Ina sa...

Det gick bra! :o) Det kan ni ju se i bloggen jag nyss postade. *glad*