2008-01-26

Yes!

Dagens vägning var riktigt rolig! För det första fick jag ett rejält minus som belöning av den gågna veckans idoga gångande och som grädde på moset fick jag också utträde ur den eländiga och mycket avskydda 70-klubben. Med ett veckominus på 1,8 kg landade jag med minsta möjliga marginal i 60-klubben igen, nämligen på 69,9 kg. "Bara" 7 kg kvar nu och det känns inte det minsta omöjligt en dag som denna!! *glad & stolt*

Jag har gått rätt rejält minsann, och eftersom min stegräknare har 7 dagars minnesfunktion kan jag redovisa antalet steg här. Intresseklubben studsar upp och ner i rena hänförelsen antar jag!

sön 20/1: 16974 Gick först ca 5 km med dottern (...bra gjort av en 7-åring tycker jag!) ner till centrum för att titta på en konsert. På kvällen gick jag en rask, rask promme med en granne på ca 60 minuter
mån 21/1: 17039 Ledig dag som vanligt. 10 km stav-promme med kompis i ett elljusspår. Riktigt skönt!
tis 22/1: 9016 Promme till och från jobb förstås. Ett friskispass inplanerat på kvällen, men besök av systerdotter prioriterades - förstås! 1000 steg för lite - det hade jag ändå kunnat fixa!
ons 23/1: 5047 Körde bil till jobbet, eftersom jag sedan skulle vidare till tandläkaren. Ingen promme till jobbet alltså... och lat kväll i TV-soffan. Min 5000-dag med andra ord.
tor 24/1: 6893 Promme till jobbet, skjuts hem. Skulle klara 10.000 ändå eftersom jag skulle på friskis... Hade inte med i planeringen att det var fullt igen...
fre 25/1: 17018 30 minuters promme till jobbet, sedan omväg hem på 90 minuter.
lör 26/1: 9873 Jag ska över 10.000 innan kvällen är slut. Har promenerat 60 minuter sammanhängande.

Målet med promenadräkningen är att komma över 10.000 steg, men jag har gjort en liten modifikation. Jag har tänkt mig ett "5-1-1-system" vilket innebär 10.000 steg 5 dagar i veckan, 5000 steg 1 dag/vecka och 15.000 steg den kvarstående dagen. Det blir ändå ett snitt på minst 70.000 steg på en vecka och det vill jag verkligen försöka hålla - allrahelst efter vågen&jag-mötet i morse! Snittar jag den gångna veckan blir det 11.694 steg så jag är nöjd förstås!

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj, vad duktig du är !! Grattis till 60-klubben. Själv håller jag mig i 70-klubben, är livrädd för att komma under det strecket... det blir för mycket press tror jag.. det skulle vara om jag gör det av bara farten då och inte reflekterar över det...

Nä, just nu håller jag mig stadigt på sisådär 2-4 kg över 70 strecket och är nöjd med det ;)

Lycka till fortsättningsvis!

kram Anna