2008-01-30

För att inte...

...eller
"trots att"
...eller
"just för att"
...eller
"just för att inte"
...eller
"bara för att"
...eller
"eftersom"
...eller

Många påbörjade tankar. Inga avslutade. Det har inte trillat in, förstås. Det kommer att ta tid. Men för att klara av. Att tänka i mer än. Oavslutade meningar så väljer jag ändå. Att gå och äta middag med några. Vänner. Just ikväll. För pappas skull. För min skull. För att visa cancerdjävulen att vi fortsätter. Det ska jag göra. Jag ska leva! Jag ska ta vara på all tid. Skiter i om den är 2, 5, 10 eller 15 år. Jag ska ta vara på varje dag! Så jag börjar ikväll.

...jag börjar tillsammans med vänner, men tankarna - de är hos dig, pappa. Kära tankar och så mycket styrka jag har att skicka!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tycker du gör rätt i som går ut med dina vänner. Det är ju inte mycket då kan göra härifrån ändå mer än att stötta och visa att din värme och medkänsla.
Tror inte han tycker att ditt liv ska avstanna för att han blivit sjuk.
Hoppas han får en riktigt bra behandling som tar död på all dum cancer.
Kram