2006-11-26

Shoppat mig lycklig

Direkt efter jobbet igår åkte jag mot Stockholm. Målet var en kusin i södra delarna av huvudstaden, men vägen dit hade jag lite olika planer för. Stannade först vid Barkarby Outlet. Drack en ljuvlig caffe latte och åt en smörgås. Så skönt att vara ensam ibland. Bara ha sig själv att bry sig om. Jag strosade runt där en god stund; hittade eccostövlar åt dottern, och en stor, stor hög med kläder åt mig själv. Mest inne på Mexx. Fick hejda mig när jag upptäckte att jag räknade de kläder jag ville ha i 1000-lappar, fick vackert hänga tillbaka mer än hälften. Kom därifrån med 1590:- sparade!! Hade betalt 850:- Vilket kap, eller hur?!

Kom till kusinen vid 20.30 och stretade emot godisgrisen som skrek och dreglade i örat på mig. Men jag klarade det! Kusinen hade varit till Åland och inhandlat diverse sötsaker. Inte vet jag om det har med släktskapet att göra, men vi gillar helt klart samma sorts godis. Hur som helst, jag drack en kopp te och nöjde mig med det! *stolt*

Lördagen kom och jag styrde kosan mot Älvsjömässan där ”Allt för Hälsan” stod på programmet. Kom dit runt 11-snåret och hade hela dagen till förfogande. Återigen för mig själv. Stannade hur länge jag ville där det kändes intressant. Struntade blankt i sådant som inte intresserade mig.

Återigen gick det att shoppa! En bok, en jacka, omega3-tabletter, bröd, proteinbars att ha som mellanmål... Och för att inte tala om alla gratis smakprover på mer eller mindre nyttiga saker. Mest nyttiga faktiskt! Ett par ställen var extra givmilda, när jag visade intresse för nyttiga alternativ i skolcafeterian. Där fick jag med mig både juice, nyttigare snacks, blev bjuden på en kopp kaffe etc. Träffade många trevliga försäljare som förstås var lika intresserade av ”Hälsa” som jag och samtalet med självaste Fredik Paulún står förstås högt i kurs hos mig! Så att det hade gått drygt 6 timmar när jag slutligen begav mig hemåt förvånar mig inte.

Fattigare i kassan, igen, men energisk och lycklig!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken underbar dotter du har! Och jag förstår att det glädjer dig när hon är så nyfiken och villig att lära. Det är då underbart med barns entusiasm. Jag blev så glad när jag läste det här inlägget.

/Soff78

Ina sa...

Ja, hon är alltigenom underbar! Och inte är jag ett dugg partisk heller ;o) ... Klok som en bok och en aldrig sinande källa till glädje och kärlek! Tack för din fina kommentar, den gjorde mig glad!