2006-11-03

Jag slog latmasken på käften!

Steg upp 9.30. Hade redan igårkväll mentalt förberett mig på en morgonpromenad före frukost idag. Det har varit skralt på den fronten på sistone... Jag vill inte ut och gå. Jag verkligen, verkligen ville inte.

Gick en tuff match med latmasken. Käftsmällar åt båda håll. Högersvingar också skulle jag tro. Det ömmade på alla ställen i alla fall. Tusen anledningar till att låta honom vinna. Ett exempel: ”Jag är ju ledig, jag gör vad jag vill med tiden...” (riktigt djäkla dum ursäkt men den låter skitbra just där och då)

Till slut kom jag på vinnarslaget! Det finns ett gäng tjejer som kämpar med viktnedgång/stillastående på samma sätt som jag. Vi håller kontakt via nätet. Till dem skulle jag rapportera om jag tagit mig ut på den planerade promenaden. Jag kom inte på nån ursäkt som skulle duga till dem, och därmed svingade jag in en vänsterkrok på latmasken och som avslutning stampade jag honom över ryggen också.

Jag plockade fram kläder, bylsade på mig efter konstens alla regler, knöt på skorna, kopplade hunden och gav mig av. Strålande sol, klarblå himmel och -5°. Ledig dag. Visst är det synd om mig? *not*

Ändå var det skittrögt. Det var tråkigt. Jag ville inte. Latmasken hade tydligen lyckats bita sig fast i ena hälsenan... Men jag gick. Efter drygt en kilometer tänkte jag vända. Bara för att det var så tråkigt. Men då blev jag arg på mig själv. Vad har jag att gnälla över?? Jag har, förutom alla andra goda anledningar, läkarord på att jag ska fortsätta med mina långa promenader för att hålla mitt höga kolesterol i schack. Smart att låta bli då! *not*

Jag stegade vidare. 2,5 km är sträckan jag gick. Sen fick jag vända och genast gick det lättare - jag var ju på väg hem igen! Som en hemkär häst. Så fort näsan pekar hemåt går det fortare. När jag kom tillbaka efter ca 5 km promenad var jag fortfarande lite barnsligt trumpen. Jag ville ju inte gå och ändå hade jag gjort det. Kändes som nån varit dum mot mig... Klokt reagerat! *not*

Men nu sitter jag i alla fall här mätt efter en underbar frukost. Gröt kokt på 1 dl dinkelflingor. I den blandar jag diverse godsaker, idag blev det: ett rivet päron, en kiwi i småbitar, 6-7 naturella cashewnötter, 1 msk naturella solroskärnor, 1 msk linfrö, 1 tsk vardera av kanel, kardemumma och ingefära och så havremjölk till det. Jag har faktiskt något som skulle kunna vara vilsen energi i kroppen. Inte mycket, men jag anar den i alla fall!

1 kommentar:

Var dags glimtarn sa...

Men jag vill också "leka" med er!! : )

Om det handlar att slå en latmask på käften vill säga är jag mästare på att förlora... Fast jag äger ingen våg, väger mig ladrig, men tänker att en man kan väga latmaskshögers på ett enkelt sätt *S*