2006-11-13

Plus och minus!

Plus eller minus?

Den här gången handlar inte +/-tecknen om min vikt vilket det så ofta annars gör. Nej, den här gången handlar det om att väga fördelar mot nackdelar. Runt vad? Jobbet! Mitt jobb fanns utannonserat i helgen. Ja, inte mitt befintliga lärarjobb alltså, utan mitt drömjobb! Det jobb som på pricken beskriver det jag går runt och säger att jag vill syssla med. Det jobb som skulle innebära att jag får jobba med mitt största intresse.

Vad bra!! .................................Eller?

Ja, allt allt det är jättebra. Om det inte vore för att det jobb jag har också är min dröm... Det jobb jag har är världens roligaste, av dem jag provat på alltså. Det jobb jag har innebär världens bästa kollegor. Utan konkurrens! Det jobb jag har innebär sommarlov, höstlov, jullov, sportlov och påsklov. Det är inte oviktigt, allrahelst inte som småbarnsmamma.

Men jobbet då?! Tänk att få jobba med detta stora, nya intresse som upptar så stora delar av mitt liv numera.

Har fanken ska jag göra???

4 kommentarer:

Lyckliga Grodan sa...

sök..
du kan alltid tacka nej om du blir erbjuden jobbet..
men om du inte söker då kommer du att grunna på om du hade fått det..
:)

Anonym sa...

Jag håller med föregående talare..
SÖK!! Du ångrar dig annars.
Lycka till//kram Marina

Anonym sa...

Jag säger samma som övriga, SÖK!!!

Då får du tid att tänka och sen fatta ditt beslut om du får chansen.

Lycka till!
Barbro

Var dags glimtarn sa...

SSSSSSSSSSSS ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ KKKKKKKKKK!!!

Som i sök! Livet är för kort :)))