2006-05-14

Nya sidor hos sin partner

Efter snart 16 år (!) tillsammans tycker man ju att maken och jag borde känna varandra både utan och innan. Det gör vi förvisso på de flesta plan men ibland dyker det upp en ny sida eller en ny kunskap - eller ska jag kanske säga brist på densamma.

Jag fick en pulsklocka som lockpresent när jag tecknade prenumeration på tidningen iForm och den kom häromdagen. Nu ikväll skulle den undersökas och invigas och det snabbaste sättet inomhus att få upp pulsen måste ju vara att hoppa hopprep. Sagt och gjort. Jag snodde remmen runt revbenen och startade klockan på armen. Suckade lite över min höga vilopuls, men började sedan hoppa. Maken tittade på. Hoppa är som att cykla, har du en gång lärt dig så kan du det sedan. Jag uppmanade maken att hoppa tillsammans med mig, alltså att ”hoppa in” på mig - så gjorde vi ju varenda rast under låg- och mellanstadiet så det tillhör allmänbildningen. Trodde jag... Jag glömde det lilla faktum att han varken har gått på samma skola eller är av feminint kön (det var ju tjejerna som ägnade sig åt denna hobby), så han kunde verkligen inte hoppa rep! *tappar hakan*

När jag för ett antal år sedan upptäckte att han inte kunde många av Sveriges landskap fick han gå en intensivkurs vid matbordet efter att jag hittat tabletter (som man har under tallriken alltså) med en passande karta. Hur intensivkursen i rephoppning ska se ut vet jag inte ännu, men jag tror att vi kommer att skratta mycket i alla fall!

2 kommentarer:

Var dags glimtarn sa...

KUl! Jag går en intensivkurs i svensk geografi (bodde utomlands en del som barn, missade mkt) och läggernu Sverige pussel med lilla H, superkul! :) Sen ska jag lära maken att paddla kajak efter sommaren då vi ska inhandla varsinn och paddla varje morgon då vi kan på Lago di Maggiore...

Ina sa...

Exilmamman; paddla kajak som morgonstart - det skulle jag också vilja kunna. Finns inget vatten här tyvärr... och fanns det vore det ju ändå is på mest hela året. :o)
Åsa; ja, det var jättejobbigt men den funkar! Har precis varit ute och gått i 1.40h och hade medelpuls på ca 140 slag/min. Bra förbränningspuls med andra ord! :o)