2008-05-24

Vikten går åt skogen

Över 70 it is... målet var 63 kg till sommaren. Nu är det sommar. Men jag är där jag var i januari. Bra jobbat, eller nåt... Fast jag HAR ju jobbat, jobbat som bara den med både mat och motion. Bara inte fått "betalt". Då gick det som det gick med fokus och planering. Rakt ner i sockermonsterland... Alla känslor ger anledning att äta. Och så gäller det samtidigt att "passa på". *suck*

Jag famlar i mörker. För några dagar sedan fanns ingen väg ut överhuvudtaget. I morse vaknade jag ändå och anade nyanser i mörkret, jag börjar ana nån sorts vilja långt, långt där inne igen. Ska försöka plocka fram den, aningen av vilja, och se vad fortsättningen blir.

Jag måste till att börja med bestämma mig för att jag har plussat klart. Det är steg 1...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad trist att du inte får lön för mödan med ditt viktande. Det är ju det som håller motivationen uppe så det är lätt att "tröttna". Bra att du bestämmer dig att det är nog nu!
Kram
Åse

Ina sa...

Det är helt galet hur min kropp har motarbetat mig hela vintern/våren... Jag har ätit efter konstens alla regler och motionerat mer än nånsin tidigare - men vågen har stått fast. Har ju till och med kollat sköldkörtel för att hitta ett "kroppsligt" fel, men inget där... Så det har förmodligen att göra med att jag har så mycket annat att tänka på, så kroppen inte "orkar" med även viktminskarjobbet.
Men nu är det nog - finns inget alternativ!
Kram