2008-05-27

Tutor och fanfarer!!


Grattis älskade pappa
som fyller 72 år på Blenda-dagen!
Jag fick eleverna att nappa
på prat om en yngling som stretchade lagen
och körde ifrån poliser ej tillräckligt rappa.

Det var då
Nu är nu

72 borde inte vara nån ålder för dig
men att slåss mot cellgifter är en utmaning
det gör ont för alla, inklusive mig
att vi inte har svaret, faktiskt ingen aning
hur nästa dag, vecka, månad ska arta sig

Varje behandling har slitit hårdare på kroppen
klart oron gnager sig fast i knoppen
Men vet du vad jag bestämt?!
Att du ska fira minst ett sekel jämnt!
Då har jag nyss fyllt 67 - det blir toppen!

Du klarar det pappa!
Tillsammans klarar vi det!

Puss & kram
på födelsedagen
från din yngsta dotter

1 kommentar:

Anonym sa...

TACK älskade Ina!
Den finaste dikt jag fått!
Jag är helt ensam om den!
TACK även för de uppmuntrande orden!
De behövs, och de värmer.
Så klart ska vi vinna slaget!
Det tummar vi på!