2008-05-25

Till just min mamma på morsdag

~ Mamma ~
Visst vet du hur värdefull du är?
Visst vet du hur viktig du är för mig?
Visst vet du att jag är stolt över
att vara din dotter?

Hos er känner vi oss hemma, alla tre.
Hos er känner vi oss alltid välkomna.
Hos er vet vi att vi alltid kommer i första rummet,
vi döttrar och barnbarn.

Att finnas där för min dotter,
som du funnits för mig,
det är min önskan och förhoppning att klara av.

Tack för att du är du,
med många kramar från din dotter
~ Ina ~

2 kommentarer:

Anonym sa...

TACK ännu en gång för den vackra dikten!
Vi är två här hemma som har torkat tårar av
stolthet och glädje idag.
Alla mammor borde få ett sådant betyg!

Ina sa...

Glädje-och stolthetstårar var väl bra att ha, som omväxling. Nu hoppas jag bara att pappa ska kunna må bättre riktigt snart. Det är sluttampen på behandlingen nu, och kroppen är sliten... tillika "knoppen" förstås.
Styrkekramar!