2007-11-16

Förkylda fredag

Låter inte alls lika spännande som "Fräcka fredag" som gick på TV för en hel hög med år sedan. Egentligen hade det kanske kunnat bli det eftersom vi ska iväg, maken och jag, på choklad- och vinprovning och sedan ska bo på hotell. Men känner jag mig själv i min förkylningsdimma så blir det några tröstätarpraliner och sedan go'natt i hotellsängen. Jag är ganska manlig när jag är förkyld - "...ni kvinnor klagar på att föda barn, men ni vet inte hur det är när en man är riktigt förkyld!"

Dottern ska tillbringa kvällen och morgondagen hos sin faster med familj. Hon tycker att det är hon som dragit högsta vinsten, fast först fick jag lova att köpa med lite choklad till henne också. De ska göra "eget bus" enligt faster och det brukar inte vara något fel på aktiviteterna då. Maken och jag får följa med lite på nåder...

Så nu lämnar vi skolor, dumma ramsor och magont för en skön, avslappnad, ledig om än förkyld helg i storstan!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha en jätteskön helg trots förkylningen!
Dottern jublade över faster och hennes "eget bus",
så hon kommer att ha mycket att berätta om.
Ni har alla tre verkligen förtjänat detta äventyr!

Ina sa...

Tack så mycket goa mamma och pappa!! Nu är vi hemma igen, och har haft det riktigt, riktigt bra!
KRAMAR