2007-02-10

Jag försöker

Kanske lyckas det bättre imorgon - då kanske jag kan låta bli att sätta in foto - men jag försöker även idag. Det gick inte så bra. Fick ju en kommentar av Malin att ta kort på en tulpan bara mot svart bakgrund, och det var jag ju tvungen att prova. Jag är verkligen inte 100% nöjd med dem. Tulpanerna är jätte-jätte ljust rosa, kanske är det därför? Jag ska köpa ett gäng med kraftigare färg nästa gång. Jag tycker inte heller att jag får till skärpan, de blir inte knivskarpa. Får fråga min fotolärare på måndag vad jag gör för fel. Så här blev de i alla fall:

1 kommentar:

Anonym sa...

Jodå, visst finns där skärpa men på lite "fel" ställe. På mittenbilden tex är ju droppen på bladet skarp. På de övriga två ligger skärpan mer på stjälen än själva blomman. Di kanske måste byta fokuseringspunkt alt testa att använda macroläget. Sen en liten kommentar omkompositionen...testa med tulpanen mer på diagonalen så får du en betydligt mer spännande komposition, mer liv i bilden. Titta på den sista bilden i förra inlägget så förstår du hur jag menar. Tänk dig den bilden utan de två tulpanerna i bakgrunden.
Tycker ändå du lyckats bra. Du har ett jättefint ljus. Tycker även den ljusrosa färgen är fin.