2005-10-25

Sömnen, var är min sömn???

Att vara pedagog och inte vara utsövd är ingen bra kombination på något sätt. Inatt har jag haft en av de där eländiga nätterna när ingenting fungerar... Tittade på klockan var femte minut fram till kl 2.00. Sen har jag inget minne förrän vid 4.00. Kunde omöjligt somna om men låg kvar till 5.00 i alla fall då jag klev upp och gick och satte mig i duschen. Jo, det stämmer - jag satte mig i duschen, älskar min "pensiopall" :-)

Kom till skolan vid 7.45, började första lektionen 8.00 och körde oavbrutet i tre timmar. Sen lunch och lektion igen. Tre utvecklingssamtal efter varandra, konferens i en timme och som grädde på moset FEM samtal till :/ Summan? 12 timmars arbetsdag! Jag överdriver inte om jag säger att det snurrade!! Tur att vi var två som satt där, tur att samtalen var väl förberedda och hoppas inte föräldrarna märkte allt för mycket.

Nu hoppas jag bara att jag får sova i natt. Kan inte låta bli att grubbla varför det blir så här. Det kommer dessutom oftare och oftare och det är väl ingen bra signal? Jag älskar mitt jobb, jag njuter verkligen av att få vara med på resan från 13-åring till 15-åring, men varför måste det vara så mycket runt omkring? Varför får man aldrig känna att man riktigt räcker till? Ja, grubblar jag på det inatt får jag med säkerhet inte sova då heller...

Inga kommentarer: