2007-07-30

Here we go again...

Sockermonstret har jobbat med den äran. Nu sitter jag här med skägget i brevlådan, eller varför inte kalla det för fettet runt magen som det ju faktiskt är... med högre siffror på vågen än på över ett år. Med nöd och näppe klarade jag mig kvar i 70-klubben, vågen stannade på otäcka 69,8 igår när jag motvilligt steg upp på den för att få svart på vitt. Målet är på 63 kg och det känns jobbigt långt borta. Jag har liksom ingen motivation. Däremot har jag disciplin och den plockas fram nu!

...samtidigt som jag påminner mig att jag för ca 10 år sedan vägde 3-siffrigt (slutade väga mig när jag bevittnade ETT-NOLL-TRE) och den 7 mars 2002 vägde in mig hos viktväktarna på 96,1 kg. Det efter att ha gått ner under graviditeten till 78-80 kg pga illamående och den långa sjukperioden, och vänt upp igen när maten och sötsakerna börjat smaka gott igen. Där är jag inte och där ska jag aldrig mer hamna heller. Aldrig, aldrig mer ska jag må som jag mådde då.

Därför plockar jag fram disciplinen och kör på - ner mot 63 kg!

Inga kommentarer: