2006-10-01

Matförgiftad

Igår var vi inne i staden. Först var dottern på kalas på badhuset. Där åt jag en räksallad. Sedan gick vi på stan en stund och efter det vidare ut till Ikea. Där åt vi middag. Jag åt deras gravade lax.

Någon timme senare när vi var hemma igen började jag få ont i magen. Det blev bara värre. Jag har nog aldrig mått så dåligt som det gågna dygnet! Försökte gå och lägga mig vid 1-tiden. 2.30 gav jag upp och släpade mig ner till badkaret i källaren istället. Maken fick vackert följa med för jag var rädd att ramla/svimma. Halvsov där i 1,5 timme, fick fylla på med varmvatten 2 el 3 ggr.

Släpade mig upp men kom bara en trapp, sen höll jag på att svimma. Hann slänga mig ner på golvet i hallen och ropa på maken. Ingen trevlig syn för honom, hittade mig i en hög på hallgolvet. Han hjälpte mig upp, jag fortsatte att må PYTON. ONT i magen, alldeles snurrig och dessutom en DJ***ULSK värk i ryggen, runt njurarna tror jag.

Har legat hela dagen. Önskar att jag hade fått kräkas ur mig alltsammans istället - nu måste det ju genom hela systemet. Har kanske druckit 2 dl på hela dagen och lyckats få i mig 4-5 skedar havregrynsgröt. Målet för kvällen är att dricka mer. Jag MÅSTE ju!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Huvvaligen!! Det där lät verkligen inte nåt vidare. Hoppas du snart kryar på dig!
Kramar

Anonym sa...

Då har vi haft en kul helg båda två ska jag säga. Själv har jag legat i tandvärksdvala hela helgen...not nice. Hoppas du kryar på dig till på onsdag så lovar jag att jag också ska försöka fixa det.
Kramiz

Ulrika sa...

Usch så otäckt :(
Hoppas du mår bättre nu!