2008-02-02

Gör det!

Det handlar om små barnahjärtan. Små trasiga barnahjärtan. Genom att köpa en pin som ser ut som på bilden jag lånat hos Sara vill fara stöder man forskningen. En riktigt god sak alltså. På hjärt-lungfondens hemsida kan man läsa:
Alla barnhjärtans månad
Varje år föds 1 000 barn med hjärtfel i Sverige. Barnens hjärtsjukdomar kommer ofta i skuggan av de som drabbar vuxna. Därför sätter vi alla små hjärtan i centrum under februari.


Rubriken betydde inte att följa länkarna var det viktiga. Rubriken uppmanar såklart till köp! Man kan köpa sin pin på något av följande ställen: Choice Hotels, Ge-kås, Euroflorist, Hemköp, Life, Vincent Shoe Store, Gina Tricot, Hälsokraft, Tempo och vissa Nära Dej-butiker. De säljs även av skolungdomar.

Nu har jag ett mål för mitt promenerande i morgon - jag ska köpa mig ett gäng hjärtepins!

1 kommentar:

Abbes pappa sa...

Hej Ina.

Jag såg att du kommenterat på Sara vill faras blogg, och hittade hit.

Vad glad jag blir att du tar upp det här i din blogg! Jag vet inte om du varit inne hos mig och Abbe, men han är liksom du ett hjärtebarn.

Det har varit, och kommer att vara, en lång och krokig resa. Men tack vare forskning och framsteg så lever i alla fall Abbe.

Tack.

/Abbes pappa