2007-05-14

Nytt

En måndag kan man alltid använda som start på något nytt! Jag gör det - igen - med mitt ätande... Har ballat ur - igen. Har gått upp ett par kilo - igen. Har blivit ledsen - igen. Besviken - igen. Och slutligen förbannad - igen. Idag ska sockermonstret motas bort och slås ned. Samma kamp - igen. Jag har skrivit om mina omstarter så många gånger. Jag vet hur det går till. Jag vet hur svårt det är. Jag vet hur ont det gör. Men jobbet måste göras. Och jag är den enda som kan göra det.

Om jag förbiser mat- och sötintaget under gårdagen hade vi en underbart rolig dag! En ny bekantskap, en familj där jag träffat mamman några gånger under det senaste halvåret och promenerat tillsammans med, kom ut hit till oss. Tanken är att vi kanske ska åka till fjälls tillsammans nästa vinter och då är det ju bra om våra barn och män också känner varandra lite. Barnen hittade varandra direkt! Det brukar inte vara några problem, men här märktes att det inte bara fungerade bra - det stämde på alla plan. Roligt!! Männen hade heller inga problem att umgås - och då sker det ändå på engelska eftersom den besökande mannen är engelsman. Jag var nervös innan. Jag ställer så oerhört höga krav på mig själv i och med att jag är engelsklärare. "Undra vad de tänker om mig som lärare om jag inte hittar ord eller formulerar mig fel..." Så fåniga tankar går jag omkring med. De kom, det föll sig naturligt och det är ju faktiskt bara kul att försöka få fram riktig engelska. I klassrummet är det ju "aningen" anpassat...

Och slutligen, nyheter om inflyttning. Igår ringde också kvinnan som bor i "vårt" hus, dit vi ska flytta alltså. Nu hade det ordnat sig för henne med ny bostad, så vi får komma in en månad tidigare än vad som står på kontraktet. Den 2 juli påbörjas flytten in mot stadslivet. Som jag längtar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om du visste vad jag gläds med dig när det gäller flytten. Skulle önska att det hände något på den här fronten också med ny bostad.

Kram

Anonym sa...

Hej!

Spännande med flytten :) Kul att dottern och den andra flickan fann varandra så där direkt, det är en speciell känsla!

Håller tummarna att sockermonstret motas i porten ännu en gång och håller sig på rätt sida tröskeln.

Kram!