2007-05-28

Magkänsla

Jag gillar magkänsla. När den är bra vill säga. Och det är den när det gäller dotterns blivande skola...

Idag har vi varit på besök i den blivande 1-2:an där hon ska gå. De blir 16 stycken i hennes klass, 7 st 1:or och 9 st 2:or, 4 st flickor - 4 st pojkar. Vilken liten lagom grupp!! Hennes fröken gav samma lugna och varma magkänsla. Ordning och reda men samtidigt varm och engagerad, det gillar jag. Barnen placerade i grupper. Det gillar jag också!

Allt - allt - känns bra med flytten. Kära goda godheten, säg att det håller i sig!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det kommer att bli toppen för dottern!
En varm och engagerad lärare i klassrummet och två helylle-engagerade föräldrar hemma, det bäddar för absolut lycka i skolarbetet.

Ina sa...

*rodnar* Tack mamma - jag hoppas och tror att detta blir så bra som det känns!

Anonym sa...

hej!

Vad skönt att du känner så :))

Men en fråga bara, 4 tjejer o 4 killar, det blir ju 8 st. Var tog de övriga 8 st vägen??!

kram!

Ina sa...

Uppmärksamt av dig, Anna! Såklart är det åtta tjejer och åtta killar - inget annat!
Kram!

Anonym sa...

hihi.. så bra då :)Jag började nästan tro att jag hade missat att läsa nån mening nånstans, kändes konstigt att du skulle skriva fel av nån underlig anledning...

kram, kram!