2007-03-30

Det är vårt!

Vi vann budgivningen på huset! Det känns så otroligt bra, samtidigt som det förstås är helt, helt overkligt! Vi hade en lista på viktiga punkter:

* "Rätt" sida av stan
* Nära en skola
* Förstås nära en bra skola
* Fristående villa
* Med garage
* Friköpt tomt
* Fjärrvärme
* Hyfsat fräscht så man inte måste renovera allt direkt
* Nån del av tomten mot en allmänning
* Inte över 2,2 miljoner

Alla punkter utom de två sista är uppfyllda. Vi behövde gå över vårt högsta tänkta bud med 100.000 kr och det är ju inte så illa. Vi har betalt 100.000 kr för huset med andra ord... *vissla* ...citat från en vän som är kunnig i bortförklaringarnas mecka. Tror det är hans yrke, typ!

Eftersom vi nu ska flytta från landet in till stan måste vi ju stå ut med att få grannar, det är liksom det som är grejen - att vi ska ha folk omkring oss... Därför låter vi bli att lägga allt för mycket fokus på den näst sista punkten också. De övriga är uppfyllda och vi ser verkligen fram mot detta!!!

Nu är det fredageftermiddag och jag ska just till att lämna jobbet. En hel veckas påsklov ligger framför mig, och det mina vänner, det gör inte ont nånstans!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis!
Vad kul att det gick så bra med budgivningen, brukar vara en pina annars.
När blir det inflyttning?
Ha det gott!
Barbro

Anonym sa...

Grattis!! Va jätteroligt för er!Nu vill jag ju veta vilket hus det är ni har köpt...Ohhh när flyttar ni?//Marina

Mustardseed sa...

Men åh vad roligt, det var verkligen snabbt jobbat från beslut till handling!!
Jätteroligt för er, stort grattis!

Anonym sa...

Oj! Här går det undan må jag säga.
Jag är ju såklart lika nyfiken på vart ni tänker bosätta er nu.
hur blir det med alla djuren? Säljer ni dem eller?