2006-08-20

Höst fast sommar

Vi börjar närma oss slutet av augusti. Jag har börjat jobba igen, med min nya klass. Det känns bättre nu än i våras när de hälsade på men fortfarande svider det i hjärtat när jag tänker på min gamla klass. Det blir bättre när jag har lärt känna de nya små 13-åringarna, mer än bara till namnet - som jag kämpar rejält med för tillfället. När jobbet börjar i augusti så är känslan genast höst. I måndags, första arbetsdagen, öppnade sig himlen och dränkte motorvägen genom staden så den fick stängas av. Sedan har regnskurarna fortsatt att vara flera än uppehållen, så inget snack om saken - höst är det!

Men så igår. Lördag, helg, sol och varmt! Sommar igen! Kunde inte passat bättre! Vårt ”extrabarn” är här över helgen så dottern ser vi knappt till. De leker Ronja Rövardotter alla helgens vakna timmar. Mina föräldrar är också här och vi hjälptes åt på förmiddagen att riva det som var kvar av den av åskan sönderslagna gamla hagen och börja bygga ny. Solen stekte, jag gick i bikiniöverdel, visserligen med långbyxor för att skydda benen från tistlar och brännässlor, men ändå med solen på ryggen. Vilken härlig ledighetskänsla!

Efter lunch kom min syster och hennes barn också. Barnen hjälpte maken med hagen, vi andra pysslade på med annat och ledigheten spred sig i kroppen. Förmodligen beror det på att så tätt inpå lång ledighet, blott en vecka, har stressen inte hunnit börja byggas upp ännu. Alltså kan man faktiskt koppla av i samma ögonblick som man lämnar jobbet. Känslan i magen är bra, och jag försöker ju lyssna så mycket som möjligt på den och mår alltså riktigt bra!

Att morgonen började med lägstanotering på vågen igen spelar förstås också roll! 64,7 kg vilket betyder att det förargliga semesterpluset är ett minne blott och det endast återstår 1,7 kg till MÅÅÅÅÅL!!

Inga kommentarer: