2006-06-06

London i korthet

  • Regent Palace Hotel – centralt men lite ruffigt, ändå hyfsat rent för att vara London
  • Buss – turistrunda för att se de största sevärdheterna i snabb följd
  • Big Ben – been there done that men den är stor!!
  • Westminster Abbey – mäktig, utan tvekan
  • Houses of Parliament – sett från vattnet är det en häftig fasad
  • Båt på Themsen – strååålande sol och 25° varmt, bättre blir det inte!
  • Saint Paul’s Cathedral – vi såg kupolen i alla fall
  • Shopping – no comments
  • Buckingham Palace – ingen drottning i sikte
  • Shopping – no comments
  • Hard Rock Café – fantastiskt gott men hög volym… ålderstecken?
  • Shopping – no comments
  • Leicester Square – folkvimmel
  • Covent Garden – mysigt tillhåll med otrevlig ordningsvakt
  • Boots – inte visste jag att de hade så goda smoothies!
  • Shopping – no comments
  • TGI Friday – godare blir inte maten och barnsligare blir inte ett gäng lärare, säger bara ”heliumballonger”
  • HMV – jag har köpt ”Lilla Huset” på DVD *glad*
  • Shopping – no comments
  • Carnaby Street – mysigt och massor av vespor på torget i norra änden
  • Hamley’s – ja, vad säger man… har man barn så är det klart att man handlar…
  • Next – varför finns inte den klädaffären i Sverige? Eller det kanske är lika bra, det skulle blir mycket mycket dyrt. Allt var fint, allt passade bra!
  • Shopping – no comments
  • The Lion King (musical) – den var helt makalös!! Vilken scenografi, vilka sångare, vilken upplevelse! Se den!!
  • Picadilly Circus – tur man slipper köra där… Hotellet låg där.
  • Shopping – no comments
  • Prêt a Manger – Snabbmatställe med något så ovanligt som nyttigt, ekologiskt, utan konstgjorda ämnen och snabbt; samtidigt! Vill ha i Sverige!!
  • Shopping – no comments
  • Shopping – no comments
  • Shopping – no comments
  • Lillywhites - heeelt galen shopping!! Fem våningar sportkläder och skor med helt galna priser. Där sprack både plånbok och resväska, fick köpa ny!

  • Detta på 60 timmar - varav vi var tvungna att sova ca 18-20 (tre nätter) – så ”rätt” bra tempo med andra ord!! Det har varit helt underbart, jätteroligt och fullständigt förödande för ekonomin... Men det är smällar man får ta!

    2 kommentarer:

    Ina sa...

    Ja, det är en underbar stad! "When a man is tired of London he is tired of life" - så sant som det är sagt! Bara jag får ordna min ekonomi lite ställer jag upp som resesällskap :o) !
    Egentligen vet jag inte om det finns så mycket mer att säga om shoppingen... antar att jag skrev det som hände i de andra kommentarerna. Fast det är klart, vi var in i mååånga affärer och måååånga pengar rann ur plånboken. MEN! -jag har en toksnygg rosa resväska numera :o) !!

    Var dags glimtarn sa...

    Pret a manger finns det massor av här, fast små butiker med hemmalagad mat. Men den boomen kommer till Stockholm snart, det råkar jag veta :)

    Härligt med London och shopping (fast London är dyrt tycker jag!) och musikaler mm. !!